Biri hariç Türk basınında ortak ses: ‘Demokrasi kazandı’

31 Mart seçimlerinin ardından Türk basınında gazetelere atılacak manşetler de merak konusu oldu. Okurlar özellikle iktidara yakın gazetelerin tavrını merak ediyordu…

İktidara veya muhalefete yakınlığı fark etmeksizin neredeyse tüm gazeteler bugünkü sayılarında 31 Mart seçimlerini “demokrasi” ve “seçmen mesajı” üzerinden yorumlarken yalnızca Akit gazetesi “Belediyeler kirli ittifaka teslim” manşetiyle geleneksel dilini sürdürdü…

İşte bugün yayımlanan gazetelerin manşetleri:

Hürriyet gazetesi Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın “Her olanda bir hayır vardır” sözlerini manşetine taşıdı. Seçim sonuçlarını soğuk bir dille değerlendiren Hürriyet, Özgür Özel’in “Yüzde 25’lik tavanı tuzla buz ettik” sözlerini de birinci sayfasından gördü.

Sabah gazetesi de Hürriyet gibi itidalli bir dil kullandı. Sürmanşetinde “Sürprizlerle dolu bir seçim” yorumunu yapsan Sabah, manşetinde “Demokrasi kazandı” dedi… Milliyet gazetesi “31 Mart seçimlerinde yine demokrasi kazandı” üst başlığını attığı manşet haberinde “Sandığın mesajları” başlığını kullandı…

İktidara yakın Türkiye gazetesi “Türkiye seçimini yaptı, hayırlı olsun” dedi. Gazete, “Tepki oyları patladı” manşetiyle çıktı. CHP’nin birinci parti olmasını enflasyona ve emeklilerin maaş isyanına bağlayan Türkiye gazetesi, “Seçmen AKP’ye mesaj verdi” yorumunu yaptı.

Yeni Şafak gazetesi “Seçmenden AK Parti’ye mesaj” manşetiyle yayımlandı. Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın “31 Mart bizim için dönüm noktası” sözlerini de kapağına taşıdı.
Akşam gazetesi ise sürmanşetinde “Harita 7 renk” derken, Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın “Milletin kararını tartışmayız” sözlerini manşetine taşıdı.

Akit gazetesi birinci sayfasına “Belediyeler kirli ittifaka teslim” başlığını atarken, Takvim gazetesi ise manşetinde “4 yıl seçim yok, atılacak adım çok” dedi.

Cumhuriyet gazetesi seçim sonuçlarını “Seçmen, ‘tek adam’a ders verdi” sözleriyle yorumlarken, “Tarihi zafer” manşetini attı. Sözcü gazetesi ise birinci sayfasında “Sandıkta devrim” başlığını kullandı.

BirGün gazetesi “Adam kaybetti” manşetini attı. Tunceli Hozat ve Aksaray Saratlı’da kazanan Sol Partili adaylar için ise “Devrimciler kazandı” başlığı kullanıldı. Evrensel gazetesi manşetinden “Halk düzeni bozdu” dedi, manşet haberinde “AKP tüm ülkede olduğu gibi ‘kalesi’ olduğu düşünülen kentlerde de ağır oy kayıplarına uğradı” yorumu yapıldı.

Ekonomi gazetesi Dünya manşetinde “Haritanın rengi değişti” dedi. “Sandıkta deprem” manşetini atan Karar gazetesi de sürmanşetinde “Harita değişti” yorumunu yaptı.

Nur cemaatinin yayın organı Yeni Asya, “Demokrasi kazandı millet ders verdi” manşetiyle çıktı. “Dip dalga fena vurdu” diyen Yeni Asya, “İYİ Parti silindi” yorumunda bulundu.

Saadet Partisi’nin yayın organı Milli Gazete manşetinde “Erkenden erken seçim çağrısı” derken, seçmenin sandıktaki mesajının “erken seçim” olduğunu, dar gelirli yurttaşın hükümete “sarı kart” gösterdiğini yazdı.

İYİ Parti’ye yakın Yeniçağ gazetesi “Sandıktan sürpriz sonuçlar çıktı” yorumuyla “Siyasette kartlar yeniden karılacak” manşetini kullandı.

Aydınlık gazetesi seçim sonuçlarıyla ilgili doğrudan yorum yapmazken “Sistem çıkmazda, çözüm kapıda” manşetini attı. Aydınlık, “Halk hareketinin nüveleri göründü” dedi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

x